Elektronkový audión s EF-80

06.04.2001 13:31

       Konecne som zohnal dva elektrónky EF-80 (nepriamo žeravené pentody). Zistil som zapojenie vývodov a žhaviace napätie, nasiel schému a zacala sa výroba jednoduchého rádia. Najprv bolo treba urobit nejaké chasiss (podstavec) rozhodol som sa pre lisovaný kartón nakolko ho mam doma dost. Potom som nasadil pätice do dier ktoré treba urobiť presne podla ich priemeru aby sa nešmýkali, lebo celá elektronika je vlastne postavená len na nich. Potom trebalo presne urobit diery pre hriadele otocných kondenzátorov (vzduchových) a prišrubovať ich k doske.

Kondenzátory by mali mať prevod lebo priebeh ladenia a spätnej väzba je dosť ostrý. Anténa je drot hrubý 0,3mm a je natiahnutý pol metra od stropu. Citlivosť je velká, lebo som pocul český rozhlas 6 aj ked bývam na východe slovenska. Napájanie audionu je zo siete 220V~ cez trafo 60W z ktorého odoberám 100V anódoveho napätia a 6,3V na žhavenie. anódové napätie je usmernené mostíkom diód z PC zdroja a vyhladené CRC článkom.

                                  

Toto je funkcné rádio 1-V-1 čiže 1 vf stupeň, 1 detekčný (načo viac) ,1 nízkofrekvenčný stupeň. Výstupné trafo mám zo starého elektrónkového rádia, ale možete použiť aj trafo 230-9V.

   

pre zväčšenie kliknite na obrázok

               

 Zdroj 150V= a 6,3V~  

Schéma je prevzatá zo stránky danyk.wz.cz