Elektrický lapač hmyzu

10.08.2011 19:01

Viete ako to v lete chodí, večer sú komáre a muchy proste všadeprítomné. Kedže ich nemám moc v láske, postavil som si lapač hmyzu.

Princíp je jednoduchý ---> komár alebo iný zmrd je prilákaný UV svetlom zo žiarivky, do vnútra klietky ktorá je pod smrtiacim napätím 1240V, čiže nič netušiaci "sviniar" priletí ku svetlu ktoré je preňho v noci dosť zaujímavé, ale neuvidí klietku ktorá je pod vysokým napätím a spoľahlivo ho usmaží. Každému, to čo si zaslúži 

Výroba začala tým, že som si narezal štvrocove kusy podlahy a drevennú štvorhrannú palicu. Všetko som spojil ako vidíte na obrázku. Elektroniku tvorí násobič napätia a zdroj pre žiarivku ktorý som vybral z "úsporky" a pripojil na vývody trubice.

 

označil som 4kusy ale použil som 3

tako to vyzeralo po zložení a nasunutí kolíkov do dier v podlahe, potom som to ešte skrátil

elektronika

kolíky som zalepil, ale je tam pružina tak som to musel zaťažiť

po navinutí prvého drôtu

a po navinutí druheho drôtu

......a už to fakčííí 

Zapojenie prevzaté z DANYKOVEJ stránky