Koncentrovanie kyseliny sírovej

29.03.2014 21:50

Občas sa vyskytne potreba koncentrovanej kyseliny sírovej no ja mám k dispozícii len kúpenú 35% H2SO4. Tak som sa rozhodol ju skoncentrovať a to tak, že som ju zahrieval pokým vrela a uvoľnovala sa voda. Keď var ustal a objavil sa biely dym, prestal som variť. 

Mohol som to variť na elektrickom variči ale ten žerie jak hovädo tak som sa zamyslel a vymyslel... Topnik orechowy :D ale ne.. hľadal som spôsob ako využiť nejaké tuhé palivo ale nie drevo. V tom mi hlavou blyslo že ja mám vlastne odložených asi 50kg orechových škrupín a tie sú ideálne na spaľovanie. Spaľovacia komora je vlastne plechovka od kukurice a vzduch do nej vháňam takým zariadením, ktoré je tvorené ventiátorom ... ten je zasunutý do jednej bandasky a druhá na ňom je len tak keby som niekedy potreboval odťah vzduchu. Obe sú zlepené dokopy páskou.. Ventilátor je regulovateľný triakovým regulátorom. Nad horák som položil trojnožku s plechom a naň kadičku s kyselinou. Za 3minúty začal obsah vrieť. Do kyseliny som pridal aj varné perly (sklenené guličky d=3mm) aby som zabránil utajenému varu, čo je dosť častý jav pri varení kyseliny sírovej.

Odvážil som si 170g 37% kyseliny sírovej a zahrieval som pokým sa neobjavil biely dym a var sa zmiernil. Získal som 71.3g 88% kyseliny sírovej... sakra.. mal som to dlhšie povariť.. :D

to je plameň.. jedna hrsť škrupín zhorí tak asi za 30 sekúnd čiže je dosť otrava to tam pchať dvakrát za minútu ale zas ušetril som elektrinu... ja viem ventilátor niečo žerie ale nie je to nič strašné.. spotrebu som bohužial nemeral ale nebude to viac ako 50W.

je síce trochu začiernená sadzami ale to ničomu nevadí... to ju iba olizovali plamene lebo dosť hnusne fúkal vietor.. :P