Kultivácia baktérií

19.10.2011 18:18

 

Na jednej diskusii zameranej na "elektro" :D som našiel inšpiráciu na kultivácii baktérií doma. Začal som tým že som rozpustil 1diel želatíny na 15dielov vody pri 65°C. Potom som pridal 1diel cukru a kvapku tekutého hnojiva pre kvety. Zmes som nalial do petriho misiek, po stuhnutí som naniesol vzorku baktérií z mojich úst na jej povrch.
 
príprava živného podkladu
 
po nanesení vzorky baktérií treba otočiť misku naopak lebo vzniká voda ktorá môže baktérie zahubiť
po prvom dni sa nič neobjavilo, až ráno na tretí deň začínajú sa rozmnožovať viditeľne
a toto je na tretí deň poobede
detail misky po štvrtom dni
A teraz prichádza otázka čo s nimi? Musím varovať pred otvorením misky, lebo vdýchnutím baktérií môžete stráviť pekný čas v nemocnici ako sa to stalo jednému experimentátorovi (dúfam že to čítaš )
To čo s nimi urobíte, či ich zničíte savom alebo vyrobíte instantnú nákazu pre učiteľský zbor, je už na vás 
Aby som nebol za vola tak by sa sem hodila výstražná veta:
Tento pokus je nebezpečný a nikdy neviete aký druh baktérií romnožujete, pozor na to! toto je bilolgicky nebezpečná vec!!! Nenesiem zodpovednosť za poškodenie zdravia či úmrtie spôsobené týmto pokusom - ale toto som asi prehnal