Merač indukčnosti

02.09.2012 10:39

Na danykovej stránke som videl jednoduchý L-meter s rozsahom 2mH-2H a tak som sa pustil do stavby. Najprv som si ho postavil v kontaktnom poli, predsa nebudem robiť niečo na plošák ak to nebude fungovať :D O funkcii tohto L-metra sa môžete dočítať na vyššie uvedenom odkaze.

Tak, obvod v kontaktom poli fungoval a tak som si nakreslil plošný spoj.... bohužiaľ som ho zabudol otočiť a tak som to potom musel spájkovať z druhej strany :D Trošku ma potrápil stabilizátor 78L05 ktorý pri škúške nestabilizoval... potom sa ukázalo že som ho mal naopak.. (jj som debil). Obvod 74HCT14, ktorý je telo prístroja som si kúpil z Avelmaku za pár desiatok centov. 

Samozrejme obvod boo treba nakalibrovať. To sa robí trimrami 22k ktoré vidíte v schéme, alebo exsituje aj druhá varianta (ktorú som zvolil aj ja) kde sa použije len jeden trimer ale prenosť ostatných rozsahov potom závisí od presnosti kapacity kondenzátorov.

Áno vyzerá to trošku nepekne.... hlavne ako som "zasoplil" tavným lepidlom vodiče ale to boo preto aby sa neodlomili keď sa budú ohýbať..

prepínač je zo starého mixéru... je 5 polohový ale využívajú sa len 4 polohy..

Napájam to z dvoch Li-ion akumulátorov 3,6V ktoré sú schované v zelenej krabičke s vypínačom..

Kalibrácia sa dá urobiť aj s cievkou z monitora PC kde na nej rovno píše indukčnosť... presnosť označenia je okolo +-10%

a multimeter pri meraní 150uH cievky ukazuje 15mV...

 

 

Rozsah Max. hodnota Prevod Orientačná pracovná frekvencia
I. 2mH 10uH/mV 30kHz
II. 20mH 100uH/mV 3kHz
III. 200mH 1mH/mV 300Hz
IV. 2H 10mH/mV 30Hz

Rozsahy L-metra a prevod.