Sluchátkový zosilňovač do autobusu s debilným šoférom

29.12.2011 10:09

Tento zosilňovač vznikol na základe toho, že obyčajne pri ceste autobusom do (a zo) školy počúvam hudbu. Lenže raz za čas natrafím na šoféra - debila ktorý si zmyslí že pustí svoje rádio naplno (neklamem, fakt ho dá naplno) a ja potom nepočujem nič iné len jeho rádio a v ňom otrasná stanica - Regina .

Tak som sa rozhodol urobiť si menší sluchátkový zosilňovač, ktorý by mi zosilnil signál z MP3, ale k tomu treba aj kvalitnejšie sluchátka, nie obyčajné, lebo obyčajné zvýrazňujú výšky, a to sa nedá počúvať.

Zosilňovač TDA2822 som vybral z rádia (odlomil som si ho z dosky), je schopný dodať výkon 2W čo je pre sluchátka viac než dosť. Signál je vedený cez kondenzátor 100n. Zosilňovač bol pôvodne určený pre malý reproduktor 4R ale nič nám ho nebráni napojiť na sluchátka u ktorých je odpor (pokiaľ majú vstavaný potenciometer na reg. hlasitosti) rôzny ale určite nie menší ako 30R. Napájanie je vyriešené dvoma sériovo zapojenými 3,6V Li-ion akumulátormi zo starých mobilov, dokopy majú v nabitom stave 7,2V a vo vybitom asi 6,5V. Odber je prekvapivo malý len 8mA čo je pri 7V ---> 56mW ale reprodukcia je dosť hlasná aby som prehlušil toho idiota. Zvuk je kvalitný, neskreslený, čistý. Z pôvodnej dosky som vybral potenciometer, hlasitosť sa teraz bude ovládať mp3-kou a potenciometrom na sluchatkach. Viac o TDA2822 sa dozviete v jeho datasheete.

trochu rozmamzaná fotka, ale môžete si všimnúť že na boku je nalepený jack-samica-výstup pre sluchátka, baterka je hore. 

kus plošáku z rádia so zosilňovačom TDA2822.

Přeji příjemný poslech... 

Diskusná téma: Sluchátkový zosilňovač do autobusu s debilným šoférom

nic

teodor | 19.06.2013

ako si vyrobit zosilovac na mp 3

Pridať nový príspevok