Solárna kondenzátorová batéria

21.05.2011 14:22

 Kamarátovi sa pokazila solárna lampa aká sa predáva bezne v obchodoch, tak som to vyuzil. Najprv trebalo odrezat plast ktory drzal lampu v nepohodlnom velkom obale. Potom som zmeral výstupné napatie a prud pri plnom osvetlení slnkom.

 4,07V  pri plnom osvetleni

 2,5 mA do skratu 

z toho vychádza cca 10mW

Prvý pokus bol taký, že pripojim diodu LED priamo na clanok. Najprv to nechcelo svietit lebo som pouzil obycajnu ledku, prud bol taky maly, ze nechcela svietit. Ale v lampe bola zabudovaná vysokosvietivá LED a tak som ju vyskúsal a vysledok vidite tu:

                             

 

Napadlo ma nabit kondenzátory a potom vybit do ledky (samozrejme s rezistorom :D). Tak som zložil kondenzatorovu bateriu z kond. zo zdrojov ATX.

                                  

                           

                              

kapacita je ako vidite 34 870uF na 6V.

                               

nabijanie.....

                              

v umývadle práve bolo najviac svetla :D