Elektrónkový zosilňovač PCL86 4W

28.03.2012 20:56

K tomuto zosilňovaču ani nemá čo povedať... schéma je dosť jednoduchá je to základné zapojenie aké nájdete na stovkách iných stránkach. 

K mechanickému prevedeniu: 
Viem, že to vyzerá ako kopa polepených súčiastok na pätici elektrónok ale tento zosilňovač sa určite dočká svojej vlastnej krabice aby to nejako vyzeralo . Datasheet PCL86

schéma je zo stránky https://pokusy.chytrak.cz 

Ďalej by som dodal to, že filtráciu pred triódu som nedal, dal som len jednu, a to pri hlavnom zdroji anodoveho napätia - CRC článkom. Hodnoty som poväčšinou nedodržal, pár súčiastok som ani nedal lebo sa mi nechcelo hľadať, ale myslím, že taká 20% odchýlka súčiastok neprekáža. Použil som 100V anódové vinutie môjho transformátora čiže namiesto 260V mám asi 140V. Výstupný transformátor pochádza z nejakého ruského rádia, neviem či sedí impedančný pomer ale zatiaľ hraje, ale aj hreje . Magické oko je EM84 a signál sa odoberá cez kondenzátor z anódy pentódy.

zatiaľ bez magickeho oka

celý :D