Rýchle vyberanie súčiastok z DPS

13.08.2012 09:49

Často máme doma plno DPS na ktorých je veľa súčiastok mnohovývodových a prípadne ešte sú priletované aj z vrchnej strany plošáku. Zo spodnej strany sa to síce roztaviť a odsať dá, ale z vrchnej strany...
Našiel som skvelý návod ako rýchlo a pohodlne vyberať súčiastky z takýchto dosiek. Základ je zdroj tepla - v mojom prípade som použil liehový kahan, a trochu zručnosti ktorú získate po pár vybraných súčiastkách. Postup je jednoduchý, zapálil som kahan a plošák som držal asi 1 cm nad plameňom kým sa neroztopil cín a nezačal smrdieť laminát či čo to je... potom som zobral pinzetu arýchlo som sa snažil povyťahovať súčiastky von. S integrovanými obvodmi je to trochu zložitejšie, prehrievane netreba prehnať lebo potom nemusia fungovať, je treba správne odhadnúť čas po ktorý sa má doska nahrievať a musí sa s ňou vhodne hýbať nad plameňom aby sa naraz roztopili všetky spoje, pod IO sa vloží nôž a s citom sa pokúšame povytiahnuť integráč von, nakoniec sa chytí kliešťami a v prípade že sme pracovali rýchlo a opatrne, tak sa aj v celku vytiahne von nepoškodený. Po vytiahnutí súčiastok ešte môžete klepnúť DPS o stôl, na DPS týmto vytvoríte čisté diery a na zemi cínový koberec...

Týmto spôsobom som vybral kopu súčiastok z dvoch dosiek asi za hodinu... inak by mi to trvalo asi celý deň..

Neviem odkiaľ tieto dosky pochádzajú, dostal som ich od kamaráta..

Medzi súčiastkami mám jednu EPROM, jednu statickú RAM, kopa logických obvodov, desiatky tranzistorov BC328 a BC338, keramických kondenzátorov, diód, rezistorov..

A na zemi ostal cínový koberec :D