Taviaca pec

12.07.2011 10:57

 Ked chceme latky tavit, mozeme použiť elektrický oblúk (zváračka alebo MOT), indukčný ohrev (vírívé prúdy), alebo chemickú reakciu (horenie uhlia), ja som použil poslednú možnosť lebo je jednoduchšie uskutočniteľná ale zato pracná. 

Začal som tým, že som vybral vhodné tehly, vykopal menšiu priehlbinu aby časť tehiel bola pod zemou a bola tak tepelne izolovaná. Ďalej bolo treba zaistiť prívod vzduchu, to som vyriešil železnou trubkou do ktorej prúdil vzduch zo starej bandasky a ventilátora. Ako palivo som použil čierne uhlie kedže ho mám doma dostatok a nikto ho nepoužíva (ani sa nečudujem lebo pri horení vzniká hnusný smrad - H2S SO2 a iné).

 

zacina sa vyroba, medzery som utesnil blatom :D

Bandaska a ventilator

pohľad do vnutra

 

zmišal som sodu, kyselinu boritu a piesok a vyrabam sklo

už to taví 

"bohužiaľ" pretavilo plechovku, takže som musel sklo vyliať =D

ale to dokazuje že tam bola teplota asi 1500°C 

tu su kusky vyrobeneho skla