Telegrafný kľúč

02.09.2012 11:57

Blíži sa koniec prázdnin a vlastne sa končia aj časy nič nerobenia a nudy...  Tak som si zmyslel že si vyrobím telegrafný kľúč. Pozrel som si pár obrázkov, návrhov ale zdalo sa mi to zožité tak som to urobi po svojom. Zobral som kus plávajúcej podlahy, vyvŕtal som tri diery pre šrubky. Pod jednu šrubku som utiahol vhodne ohnutý pomerne tvdý železný drôt ktorý má za úlohu vracať tlačítko späť do pôvodnej polohy.. Druhý kontakt je vyrobený z pocínovaného železného plechu (s obľubou používam plechovky od laku na vlasy) na ktorý sa ľahko dá pripájkovať vývod pod druhú šrubku.. sorry za výraz "šrubka" ale ja som tak zvyknutý..

Náhodou som medzi šrubkami  našiel perfektný gombík, no až na to že mal trochu väčší závit ako som mal na šrubke... tak som to vyriešil trochou silikónového tmelu... 

 

detail kontakov..

zo spodu..

a vo funkcii spínača pre žiarovku... raz by som chcel ísť na rádioamatérske skúšky a byť rádioamatérom.. Je to síce primitívny spôsob dorozumievania na veľké vzdialenosti ale morse tu bude stále, a bude fungovať aj v prípade katastrof, vojny atd... preto rádioamatérstvo obdivujem