UV žiarivka 4W (čierne svetlo)

26.06.2011 20:30

 Kúpil som si z avelmaku UV žiarivku 4W, že s nou budem robiť pokusy. Ked uz konecne prisla tak vznikol problem ako ju napájať. Voľba padla na tlmivku, ale kedze som 4W nikde nenasiel tak som dal do serie so ziarivkou 6VA transformator 220/5V. Najprv som zapojil aj štartér ale ten mi žiarivku len zhasínal tak som ho vyhodil a teraz ju štartujem "dotykom ruky" :D ale hlavne ze to ide. Pôvodne som chcel uroobiť lapač hmyzu (aj ten tu bude) ale to trafko sa po 5minútach zohreje tak že sa v ruke nedá udržať, preto chcem použiť zdroj z kompaktnej žiarivky, pôvodnu trubicu odstránim a pripojím na UV žiarivku.  

Ale teraz stačí aj takto

uv v noci

v skumavke je uzavretý práškový luminovofor z lineárnej 16W žiarivky

pod tymto svetlom svietia aj vakuovo-fluorescenčné displaye.

Diskusná téma: UV žiarivka 4W (čierne svetlo)

uv

samo | 26.10.2014

Áno existuje mam doma 2:D:D

LED

Anastasia | 25.10.2013

Ahoj chcela by som vediet ci existuje aj UV LED??? chcela by som to do notebooku ako vsetlo na klavesnicu kedze mam ciernu klavesnicu a biele pismenka tak by to mohlo pekne svietit dakujem za radu ;)

Pridať nový príspevok