Vyrobte si kľúčenku alebo prívesok!

10.08.2012 21:03

Je to vzdialené od elektra ale tu uvádzam príklad ďalšieho využitia spájky.. 

Najprv som si vystrihol kus železného plechu z obalu od laku na vlasy, poriadne som ho vyčistil brusnym papierom a umyl. Potom som si prichystal medený drôt z ktorého som pomocou klieští vytvoril písmená. Písmená som ukladal postupne, najprv som položil jedno, pokvapkal som ho roztokom chloridu zinočnatého, ktorý umožňuje dokonale pocínavať aj železo (bez neho to nejde!) zohrial som plech zo spodu kahanom a priložil som spájku... Ako sa tavila tak dokonale pocínovala celú plochu. Potom som položil ďalšie písmeno zas som ho pokvapkal roztokom atd... Nakoniec som to nechal vychladnúť, umyl som to a vyčistil som kefkou a práškom zbytky kolofónie. Je vhodné to aj natrieť prihľadným alebo iným lakom. Už len urobiť dieru a hotovo.. 

 

Samozrejme.. keď som taký veľký fanúšik Avril Lavigne tak čo iné som tam mal dať..  Milujem ju!