Získavanie olova z olovených akumulátorov

15.08.2011 16:16

Už dlhý čas mi tu stal jeden nefunkcny akumulator, skusal som ho ozivit vsetkymi moznymi aj nemoznymi spôsobmi  ale nepodarilo sa ho opravit. Vopred varujem nikdy sa nepokusajte rozoberat akumulator - najprv treba rozbit kryt, ktory nás chrani pred kyselinou  pri rozbijani strieka zmes  kyseliny sírovej a hnedeho oxidu olovičiteho na vsetky strany 

Potom treba odrezat vrchny kryt, ked to urobime tak uz sa daju vybrat elektrody.

Vsetko je to práca velmi spinavá, a neochránia vás ani rukavice.

toto je kandidát na pitvu 

Najprv som vylial kyselinu

chudáčik akumulátor kto ho tak doriadil?

baterka z vnutra

tie separátory (gumenné obaly dosiek) nenávidím - robota naviac

vyborna nadoba na kúpanie dosiek 

a to je moj dnesny ulovok

a toto treba nejako odstránit 

Spracovanie olova


Olovene dosky sa skladaju z mriezky - tá je zmesou olova a antimónu, a z výplne mriežky, tam je prevažne oxid olovičitý PbO2. Olovo sa taví pri teplote 320°C ale ked to chceme roztavit tak je problem v tom ze mriezka sa sice teplom rozpadne, ale olovo nám len tak lahko nedá (pokial je to stary akumulator, u novších to ide lepsie), zmes musíme v plechovke na ohni premiešavať aby sa vzniknuté kvapky olova spojili, a spadli na dno lebo inak z toho nemame nic len "olovený štrk". Po vytavení väčšiny olova, treba z hladiny pozbierať trosku, a olovo vyliať do formy, alebo na drevo, plech, tehlu....

tavenie olova v plechovke na žeravom uhlí

trochu som priložil 

prvy kus olova

a tu je troska

zvyšok si nechám a vytavím potom, flasa ma 0,7L a váži 2kg