Zohrievanie vody pomocou slnka

24.09.2011 17:52

Nápad som dostal potom ako som uvidel toto výborné video:

Hneď som to aj začal napodobňovať, lenže mal som k dispozícii len alobal a robil som to dosť narýchlo.

Najprv som si našiel nejakú starú nepoužívanú parabolu a pomocou polystyrénového lepidla som ho poprilepoval tak aby bol aspoň trochu rovný .

Po miernom zaschnutí lepidla som to nastavli na slnko tak aby mi odrazené lúče dopadali na plechovku s 0,5L vody.

Keď som to konečne dokončil (nastavovanie trvalo asi 10minút kedže mi to každú chvíľu "aparát" padal a nechcel stáť tak ako mal) tak som len tak skúsil aké je teplo v ohnisku - ako sondu som použil - ruku 

viem že to nevyzerá práve najlepšie, ale skúste vy niečo také vyrobiť za 30minút

ale teplota tam bola dostatočná, po 5sekundách sa tam už nedala udžať ruka 

ako si môžete všimnúť, je tam aj teplomer (v plechovke). Pred zohrievaním bola teplota asi 15°C a po 42minútach teplota stúpla na 68°C.